Hjälp mig att dö!

Jag såg precis en mini dokumentär på youtube angående dödshjälp (klicka här) och jag tänkte varför tillåter vi inte dödshjälp i Sverige för de allra sjukaste? Idag så är svenska läkares uppgift att värna om liv, som fastställdes av riksdagen 1997 och därigenom avslog man svenska medborgares rätt att få dödshjälp. För det är precis vad det är, nämligen en rättighet. Därför tänkte jag bringa denna debatt upp på dagordningen en gång för alla!

Döden är en del av livet och vi får lov att gå vilka vägar vi vill i livet, men inte i döden. Jag tror inte att en enda av mina läsare tycker att det är humant att långsamt tyna bort i en sjukdom som gör en svagare och svagare tills man bara ligger i sjukhussängen och får liggsår. Det är verkligen inte så jag vill möta döden och jag tror inte att du som läsare vill det heller. Jag tror också att många människor hade kännt sig tryggare i att bli gamla om vi hade dödshjälp som ett alternativ. Sen tillåter vi abort i Sverige, jag menar vad är skillnaden? Att du tar livet av någon som redan levt sitt liv ja. Borde inte abort då vara grövre? För där tar man ju ett liv som inte ens får chansen att se världen (är ej abortmotståndare). Nä, säg vad ni meningsmotståndare vill, men att förbjuda dödshjälp är verkligen inte humant. Speciellt inte när ett husdjur kan avlivas för att förkorta lidandet. Det är ju verkligen som folk säger, vi behandlar våra pensionärer sämre än hundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0