Stackars Federley... men

Att Fredrick Federley blev misshandlad under valrörelsen är djupt beklagande. Ett övertramp i demokratins Sverige, som jag tycker är väldigt allvarligt. Jag hoppas att han återfår sitt minne och blir 100% återställd, i alla fall fysiskt. De psykiska såren tar tyvärr en väldigt lång tid att läka. Så är det för vem som helst som blir misshandlad. Men Säpo har nu lyckats fånga två misstänkta. Jag får ge dom en eloge för deras arbete. I Sverige är vi ju alla lika inför lagen så att säga... så att de kommer inte smita undan utan straff. Om de nu är skylldiga vill säga. Vi är som sagt lika inför lagen, men är vi lika inför resurserna i samhället? Jag är säker på att polisen inte skulle sätta in samma typ av resurser för att fånga förövaren om jag blev misshandlad på ett likadant sätt. Inte för att jag stör mig på det, har en viss förståelse för det med tanke på att han är politiker. Men det är i alla fall värt en tanke tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0